Przypomnienie dla przedsiębiorców o obowiązku zawarcia umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych
Informujemy, iż zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach każdy właściciel nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza oraz nieruchomości niezamieszkałych, zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m. in.: szkoły, przedszkola, domy kultury, biblioteki, świetlice wiejskie, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, biura, sklepy itp.
Umowa taka powinna obejmować wszystkie wymagane prawem frakcje odpadów: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady komunalne zmieszane. Zgodnie z ustawą, każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do selektywnej zbiórki odpadów.
Ponadto przypominamy podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami z prowadzonej działalności gospodarczej!!
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, skutkować będzie nałożeniem kary grzywny (art. 10 ust. 2 ww. ustawy).